måndag 16 augusti 2010

Tygdockor

Jag hade tänkt att min son skulle få en docka när han fyller år. Av någon anledning hade jag en bit hudfärgad velour hemma så att jag kunde sy en pojkdocka och en flickdocka efter kalikås fina 70 (eller är det 80) tals mönster. Tror minsann att jag själv hade en sån när jag var liten. Hur som helst blev jag inte klar i helgen, så det här få bli ett litet kvällsprojekt i hopp om att jag blir klar inom en månad. Jag tror att det kommer bli en uppskattad present för min son blir överlycklig så fort han ser dom nu och pussas och kramas med dem innan de ens är halvfärdiga!



3 kommentarer:

  1. Ser ut att bli fin fina! =)

    SvaraRadera
  2. Åååh de kommer att bli jättefina!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin blogg du har! ^^

    Jag undrar om du kan berätta för mig vad det är för dockmall du använder? Jag har letat efter den jättelänge! Jag gjorde en sån här docka när jag var liten och jag minns att jag använde en mall från en bok, men jag minns inte vad den heter.

    Skulle du kunna skriva svaret i min blogg så jag ser?

    Ha det bra,

    kram

    SvaraRadera