torsdag 29 september 2011

Produktiv förmiddag

Den här förmiddagen har jag verkligen fått en massa gjort. Ett barn i förskolan och ett barn trött och slö efter nattens vaka.

Jag har sytt en ny jacka av tyget jag köpte förra veckan. Den förra jackan jag sydde har verkligen använts flitigt! Så en till att byta med kan inte skada.


Ugglor på  insidan.

Eftersom att jag inte har någon overlock så ha jag sytt kantband över alla sömmarna. Ljusgrå inuti och brunt utanpå.



Och så har jag sytt lite nya napphållare. Eftersom mina barn mest har "retro"napparna nu, så gjorde jag en ny modell med tryck knapp, som jag hoppas ska funka lika bra.
Jag har börjat sy ihop rutorna till lapptäcket med, men eftersom att jag också var uppe och vakade i natt så blir det paus för middagsvila nu, innan det är dags att hämta på förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar