torsdag 10 november 2011

Julpynt och virkad orm

Nu håller jag på att beta av de där påbörjade projekten. Några måste jag ju göra klart innan jag börjar på något nytt...
Jag har gjort klart de små fåglarna som jag tänkte hänga i julgranen.
Det fanns en mall i stoff och stils 2011 katalog på en liten fågel som jag ritat av och sen har jag använt lite spillbitar som jag sytt ihop och fyllt med vadd.
Ett annat bra tips istället för att köpa vadd är att spara de där små tygbitarna som blir över när man klipper (som är för små att använda till något annat) och fylla med det istället. Det blir lite mer tyngd i grejerna då och så använder man ju upp allt sitt material, istället för att kasta!




 Och den virkade ormen, den har blivit en halvmeter längre. Vi får väl se hur lång den blir. Det är lite enformigt att bara virka runt runt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar