söndag 12 februari 2012

Utklädningslådan klar!

Nu är utklädningslådan äntligen färdig! Det var lite pilligare än jag hade tänkt mig och så spenderade jag rätt mycket tid på att fundera ut vilket tyg, vilket lim och var jag egentligen skulle börja. Nu blev det i alla fall så här; ett vitt lite kraftigare bomullstyg till insidan och ett svart och vitt randigt bomullstyg till innerlådan. Tyget limmade jag fast med trälim. Jag provade flera olika lim faktiskt. Ett helt vanligt trälim var det som höll bäst och var minst miljöfarligt.


 Och så klistrade jag dit den där lilla tillverkningslappen igen, så att man vet var den är gjord.


Barnen tyckte att det var väldigt spännande, så spännande att det blev lite svårt att fotografera. Så vad som finns under innerlådan får jag visa er en annan dag.

 Storebror har lekt med lådan nästan varje dag (i väntan på att den ska bli klar). Då har det varit en affärsdisk där vi fått handla både det ena och det andra. Så ikväll har jag satt igång ett litet virkprojekt så att vi kan leka mer affär!

3 kommentarer: